Sí. En cas d'accident laboral a l'estranger, posem a la disposició dels nostres mutualistes les mateixes cobertures assistencials que oferim en el territori nacional.
Això sí, recorda que si, com a treballador afiliat a Mutua Balear i resident a Espanya, ets desplaçat a l'estranger per motius laborals, l'empresa ha de realitzar, amb anterioritat, una sèrie de tràmits administratius. La web de la Seguretat Social ha publicat una sèrie d'instruccions amb el procediment a dur a terme.
Guia pràctica per a treballadors desplaçats (Comissió Europea).
A més de dur a terme els tràmits esmentats en l'apartat anterior, l'empresa també pot ajudar a agilitzar qualsevol gestió causada per un possible accident a través del formulari de comunicació de desplaçament que Mutua Balear posa a la seva disposició abans de l'inici del viatge.
D'aquesta manera, ja comptarem amb les principals dades del treballador i del viatge per endavant i podrem tramitar qualsevol sol·licitud de forma més eficient.
Aquest servei no suposa cap cost addicional, ja que està inclòs en la cotització a la Seguretat Social per accident de treball i malaltia professional.
Mutua Balear no avançarà cap import per l'assistència sanitària rebuda.
El lesionat haurà d'utilitzar, si es necessiten, els serveis sanitaris públics o concertats, que realitzaran el tràmit de la facturació a través dels organismes oficials (a Espanya l'INSS, i en l'altre país, l'organisme anàleg).
Si no es presenta la targeta sanitària europea, el proveïdor podrà facturar les despeses generades. L'empresa podrà sol·licitar posteriorment el reintegrament dels mateixos a Mutua Balear, aportant l'oportuna documentació justificativa.
Les despeses per les prestacions sanitàries rebudes seran sempre abonats per l'empresa al centre sanitari que les hagi prestat. Posteriorment, l'empresa aportarà la documentació justificativa a Mutua Balear per al seu reintegrament.
S'hauran d'utilitzar també els serveis sanitaris públics i fer efectius els imports de l'assistència sanitària rebuda. Aquests imports seran reintegrats per Mutua Balear en els casos de contingència laboral, prèvia presentació de la documentació oportuna.
En el cas d'utilitzar centres privats al marge del sistema sanitari del país de destinació, l'empresa haurà d'assumir el cost de l'assistència sanitària rebuda, sense possibilitat de reintegrament de despeses, excepte en els casos d'urgència vital.
Ho són aquells treballadors afiliats a Mutua Balear i residents a Espanya desplaçats a l'estranger per motius de treball.
Això sí, com hem especificat en la pregunta anterior, és necessari fer les gestions administratives prèvies en realitzar un desplaçament a l'estranger per a conèixer si es pot aplicar la legislació de la Seguretat Social espanyola.
En cas d'accident laboral, i amb la finalitat d'agilitzar els tràmits mèdics, pots cridar al número de telèfon971.213.177 de Coordinació Mèdica en horari d'atenció telefònica de 8 a 15 h i informar del succés, o bé contactar a través de la línia de Mutua Balear: 900.173.174. (Si flames des de l'estranger, marca el +34 971 122 424).
Aquesta comunicació comporta l'emissió dels comunicats mèdics de baixa, confirmació de baixa i alta del procés. En compliment del RD 625/14 de 18 de juliol.
En els casos de gravetat o ingrés hospitalari, pots facilitar tots els informes mèdics oportuns a Coordinació Mèdica de Mutua Balear (coordinacion-medica@mutuabalear.es), per a tenir constància i fer un seguiment del procés.
☀️ ¡El calor ya se nota y esto solo acaba de empezar! Si trabajas al aire libre o en zonas con altas temperaturas, es importante que te protejas. En Mutua Balear hemos lanzado una nueva sección en nuestro Portal de Prevención con consejos sencillos y prácticos para afrontar el calor en el trabajo de forma segura. 📹 Vídeos, 🎧 pódcast, 📄 folletos, 🖼️ pósteres y muchos más contenidos para informarte y prevenir los riesgos del calor. 💧 Hidratación, pausas a la sombra, ropa adecuada… pequeños gestos que pueden marcar la diferencia. 👉 Échale un vistazo aquí: 🔗 https://mutuabalear.es/es/riesgos-trabajar-calor